Varukorg

Summa
0 kr
Varav moms
0 kr

Leverans

Leveranstid enligt information på respektive produkt. Vissa orter har inte utkörning varje dag, det kan medföra att leveranstiden ökar något. Under högsäsong kan det ta ytterligare någon dag. Konsument informeras vid köptillfället om leveranstid. Leveransen sker med DHL eller Posten. Endast leverans inom Sverige. Den utskrivna leveranstiden avser endast helgfria vardagar. Om vi inte kan leverera inom avtalad tid skall konsumenten utan dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Konsumenten skall då ha rätt att häva köpet utan kostnad. Detta gäller även specialbeställningar. Vi råder ej över tredjemans förfarande.

Endast ett utkörningsförsök ingår. Är du inte hemma på avtalat tid får du hämta varorna på närmaste terminal eller betala för en ny utkörning.

Leverans till annan adress. Detta alternativ kan endast väljas vid direkt- eller kortbetalning.

Leverans kan inte ske till boxadresser. Var därför noga med att ange en korrekt gatuadress och ett korrekt postnummer i samband med beställning. Tänk på att det nästan alltid är ett annat postnummer till gatuadressen än till boxadressen. Råder det sådan omständighet att ni inte kan ta emot varorna på Er adress kontakta oss så hjälper vi till 031-404020 eller i vårt kontaktformulär

Vi skickar ut en bekräftelse via e-post till angiven mailadress med köpvillkor från köptillfället, vid beställning. 

Det är mycket viktigt att du kontrollerar dina varor noggrant vid mottagandet av leveransen, gärna tillsammans med transportören. Ser du en skada på varan eller emballaget måste du anmäla detta direkt vid mottagandet. Om emballaget är skadat måste du kontrollera att alla tillbehör som är med i paketen finns med vid leveransen. Konsumenten har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat. Kund har 3 års reklamationsrätt, fel ska anmälas så snart de borde ha upptäckts. Vi följer ARN vid eventuell tvist.

Kollikostnad 49kr/st Leveranser ca 3-5 helgfria arbetsdagar (Gäller lagervaror) vid köp av däck och fälg med montering tillkommer någon dag för leverans.

Fraktfritt INGA avgifter tillkommer. Om ni valt 4st däck & 4st fälgar som ska monteras/balanseras.

Du kan slippa frakten genom att hämta dina varor på vårt lager i Kungälv.

Ångerrätt

Du som privatkund har enligt distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) 14 dagar ångerrätt på alla varor. Ångerrätten börjar gälla när du tar emot din vara.

Om du ångrar ditt köp ska du skicka ett meddelande till oss inom 14 dagar från den dag du tog emot dina beställda varor. Meddelandet ska vara skriftligt via vårt (kontaktformulär) eller brev till (Masterwheels AB Filaregatan 13, 442 34 Kungälv).

Varan ska vara i sitt ursprungliga skick för att ångerrätt ska gälla. Kunden betalar för returfrakten samt står för risken för varorna under transporten. Därför är det viktigt att däck och fälgar paketeras väl vid retur. 

Du kan däremot inte ångra ditt köp enbart genom att låta bli att lösa ut din vara.

Outlöst paket utgör aldrig ensamt ett utnyttjande av ångerrätten, utan särskilt meddelande till Masterwheels måste göras. För retur av outlöst paket tar vi 150 kr/däck och 200 kr/komplett hjul,

Samt den faktiska fraktkostnaden för returen. Frakten till kund återbetalas inte.

Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit returvaran och konstaterat att den är oanvänd. Om skada uppkommit eller produkten kommer bort upphör ångerrätten att gälla. Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då företaget mottagit meddelandet. Konsument kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess konsumenten har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

Länk till Konsumentverkets ångerblankett hittar du här.

Garanti

Alla varor hos Masterwheels har 1 års garanti (avser fabrikationsfel). Skador uppkomna efter mottagandet av varan, orsakade av verktyg i samband med montering, demontering, balansering, felaktig lufttryck och skador orsakade av stenskott ersätts inte. Det åligger kunden att kontrollera passformer samt andra detaljer för att undvika skador på fordon och nyinköpta produkter.Provmontera alltid ett hjul på bilen (både fram och bak) innan övriga hjul packas upp. Snurra på fälgen/hjulet och se efter att det går fritt från bromsok mm.

Vid köp av aluminiumfälgar medföljer alltid navringar och centrumkåpor. Det är mycket viktigt att navringarna används och monteras i fälgens centrumhål för att optimal balans ska uppnås.
OBS! Glöm inte att efterdra mutter/bult efter 10 mil.

Rengöring av aluminiumfälgar bör ske med vatten och milt bilschampo.

Garantin på fälgar omfattar endast ursprungliga fel i material, bearbetning eller ytfinish. Detta innebär bland annat att ytfinishgarantin upphör att gälla om fälgarna tvättas med syrabaserade eller andra aggressiva tvättmedel. Garantin upphör också om fälgarna utsätts för mekanisk åverkan eller tvättas med grova borstar eller utsätts för liknande behandling. Vidare omfattar garantin inte stenskott, påkörningsskador eller islagskador etc.

Passningsgaranti

Passningsgaranti på kompletta hjul och Fälgar, gäller när du söker kompletta hjul och Fälgar via bilens registreringsnummer. Om du är osäker eller inte har fått bilens registreringsnummer rekommenderar vi dig att ta kontakt med oss. 031-404020 eller i vårt kontaktformulär

 

Sökningen via bilens registreringsnummer

Däck

Vid köp av lösa däck via registreringsök måste du säkerställa att det däck som ska monteras med befintlig fälg har samma diameter. 

Observera att sökning på ditt registreringsnummer tar fram storlek som bilen är registrerad med (originalstorlek) på däcken. Detta står som ex:  205Org. 55Org. 16Org, Org står för vad bilen är registrerad med. Att tänka på är att många gånger stämmer inte detta på grund av att bilen är levererad med extra tillbehör som tex större däck, du kontrollerar detta enklast  genom att läsa på det däcket som du ska byta ut. 

Om något är oklart tveka inte att kontakta oss på 031-404020 eller i vårt kontaktformulär 

Fälg

När du söker på fälgar så kommer det upp vad bilen är registrerad med ex 16”org,
Det kommer även upp vad som passar din bil, org står för vad bilen är registrerad med.
Om något är oklart tveka inte att kontakta oss på 031-404020 eller i vårt kontaktformulär

Reklamation

Vid misstänkt reklamation bör Masterwheels kontaktas innan de aktuella varorna skickas tillbaka via 031-404020 eller i vårt kontaktformulär

Vid samtliga reklamationer sker en produktkontroll. Masterwheels måste konstatera fabrikationsfel innan varan kan ersättas. Returfrakten betalas av kunden men ersätts av oss vid godkänd reklamation. Kringkostnader såsom montering, demontering hyrbil etc. ersätts inte.

Vid obalans och vibrationer i hjulen så godtas inte det som en reklamation, kontakta oss om ni har problem med detta, gäller endast vid köp av kompletta hjul. 031-404020 eller i vårt kontaktformulär Ifall balansering av hjulen blir fel beroende på verkstaden tillhör detta reklamation. Är balansering fel på grund av bilens skick omfattas det inte av reklamation.

En eventuell ombalansering måste alltid godkännas av oss i förväg.

Vid reklamation sker återbetalning med samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet ska återbetalas, inklusive frakt, skatt och avgifter.

Betalningsalternativ

Vi uppfyller kraven för PCI DSS.

Klarna Faktura

Genom vårt samarbete med Klarna kan vi erbjuda både företagskunder och privatkunder att handla mot faktura. En kostnadsfri kreditupplysning görs vid köp. Kredittiden är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 29kr.

För fullständiga villkor och mer information läs mer här.
Fakturan skickas via e-post.

Klarna Delbetalning

Genom vårt samarbete med Klarna kan du delbetala ditt köp. I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på.
När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts.Klarnas villkor för delbetalning hittar du här. I enighet med avtalet med e-butiken debieras en faktuaavgift om 29kr.

Fakturan skickas via e-post.

 

Betala via Payex med ditt VISA eller Mastercard

Vi använder oss av 3D Secure, en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar vid Internethandel.
Överföringen av pengar sker med SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

3D Secure

3D Secure är en säkerhetslösning för kortbetalningar på Internet som validerar att det är kortets ägare som genomför betalning.Genom att vara ansluten till 3D Secure ökar tryggheten för dig som konsument. 3D Secureanslutna e-handelsplatser kräver nämligen att du anger ditt lösenord förutom kortnummer för att släppa igenom betalning. Därigenom förhindras missbruk av kortet via stulna kortnummer etc.

Som kortinnehavare kontaktar du din bank om du vill ansluta ditt kontokort till 3D Secure. Därefter får du en identifieringsmetod som du använder vid köp. Det kan vara ett lösenord som du anger vid köpet.

 

Direktbetalning bank via Payex

Ni som är Swedbank-kunder kan göra direktbetalningar via Payex med Er bankdosa.

Om ni vill göra en inbetalning på vårt BG konto kontakta oss.

Om något är oklart tveka inte att kontakta oss på 031-404020 eller i vårt kontaktformulär

Övrigt

Alla produkter i vår webbshop finns till försäljning, med reservation för slutförsäljning. Vid tryckfel, tekniska problem eller dylikt förbehåller vi oss rätten att annullera inkomna beställningar. Du kommer då att kontaktas. Eftersom produktinformationen kommer från leverantörer i huvudsak avsäger vi oss ansvaret för denna.

Vissa bilder på sidan kan skilja sig mot verkligheten. Om du, till exempel, under menyn ”däck” ser en bild där ett däck är monterat på en fälg, är det bara i visningssyfte och fälgen medföljer inte i priset.
Vi frånsäger oss ansvaret för vilken däck/fälg utrustning du som fordonsägare väljer att använda till ditt fordon.

Vi säljer ej till minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken inte skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från Masterwheels sida, som gör att vi inte kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att Masterwheels befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. 

Kontaktinformation

Masterwheels AB
Filaregatan 13
442 34 KUNGÄLV
031-404020
E-post: info@masterwheels.se